Mittesne

Idag åkte vi från Falun till Mittådalen. Ju närmare vi kom, desto svårare blev det. Jag vet inte hur vi tog oss hit, men med ett rullande körschema så gick det.

Igår kom hela familjen Andersson/Thomasson ner till Falun.
Idag var det vår tur att åka till dom.
Jag orkar inte skriva om hur det var att säga farväl till Jonas. För det är det svåraste jag någonsin har gjort. Han var fin, såg ut som Jonas och luktade till och med som Jonas. Han såg ut som efter en natt i gietien. Så som jag är van att se honom. Det var tufft, men jag vet att det var bra. Jag behövde få det bekräftat, att det verkligen är sant, det vi alla går och är ledsna över.

Men han lever vidare, i oss alla. Det är skönt att prata om honom, skratta åt saker han gjort och sagt och komma ihåg inte bara dom fina sakerna med honom, utan även hans brister (ingen kan säga att Jonas sjöng bra, gärna, men inte lät det bra. Ha ha ha.) Så imorgon ska vi fortsätta att försöka ta oss igenom detta.

Imorrn åker vi upp till Ramis Jonas. Precis som ni hade planerat. Det är som din tjidtjie säger, inte hade du velat att vi missade After skii 1000. Inte för allt i världen. Du hade ju varit den som var där först, mest pepp och förmodligen fullast (med Ana bredvid dig). Jonas, du var så fin idag. Precis som jag kom ihåg dig. Det var skönt att få se hur fridfull du såg ut, och jag vet att du har fått ro nu. Du mår bra, och det är det viktigaste. Och vi kommer klara det här, det vet du nog redan, annars hade det inte blivit så här. Jonas, kika ner på oss imorgon, var med oss så mycket du kan. För det är tufft att vara i Mittådalen utan dig. Jag väntar bara på att du ska komma in genom dörren, så fort det rasslar till i hallen tror jag att det är du. Men jag vet att det inte är så, och hur mycket jag än hoppas så är det inte du som kommer in genom dörren. Som tur är så är det andra fina människor som kommer in genom våran dörr. Ana kom idag, Silje har varit här, Nejla, Solveig och din tjidtjie (hon hade din tröja på sig, du fick bli hur arg du ville sa hon =) ). Det är här vi växte upp du och jag, mitt emot varandra. Nu är jag här, för att minnas dig. För att minnas oss.

Comments
ylva skrev 2010-05-01 @ 01:04:56

kram angelica. kram till er alla.

URL: http://creativesapmi.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!