Did I tell you that I'm the queen of driving in wrong directions?

Nu sover barnen (åtminstone dom två yngsta) och jag har parkerat mig i sängen med datorn i knäet (knät. Knäät. knäeet.) Idag hämtade jag Johannes och Emanuel på FIS (Frankfurt International School. Så nu inte tror att det kort och gott är fis. vilket är lite komiskt. hihi) och sedan åkte vi på IKEA och åt en korv. Dom åt korb, jag tittade på. Okej, Johannes åt bara bröd. Efter det skulle vi göra en gemensam insatts och hitta till logopeden. Emanuel hade ingen aning, Jag hade fått en vägbeskrivning och Johannes påstod att han var lika säker som en GPS. Efter mycket skratt och gissningar stannade vi bakom en U-bahn station och ringde Jenny. Vi var inte helt ute och cyklade, men den där GPS.en bör bytas ut snarast.

Hemresan blev lättare då jag bara behövde åka tillbaka till IKEA och sen hem (det har jag ju gjort i princip massor med gånger).

In my ass.
Jag körde fel och råkade åka mot Bad Homburg igen. Fick åka långt för att ens kunna vända (en krycksladd på autobahn är inget att rekomendera nämligen) och det resulterade i att vi kom hem.. En aning senare än normalt.

Nu ska jag försöka stryka (alltså, jag kan ju stryka, men är inget stort fan av det. Därav försökandet.) för imorgon kommer Thess och Linda (som om någon har missat det) och då ska jag ha det fint och rent i hela rummet. Kanske är dags att damma också. Dammsugaren bör jag inte dra fram riktigt nu.

Riktigt nu? Herregud, har jag nämnt att svenskan bara blir sämre och sämre? Idag kom varken jag eller Yvonne på översättningen på "Breathless". Andnöd var mitt förslag. Andfådd var också på tapeten.

Nej vi har inte riktigt kommit på vilket ord vi ska översätta det med ännu.
Angie

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!