When the wheels touch ground and you feel like it's all over. It's another round for you

Sådär ja.
Maja anlände alltså i fredags. Innan jag hämtade henne på flygplatsen så hann jag med en hel finfredag.

Jag, Izabella och Yvonne träffades på stan uppklädda för finfredag. Med klackar och fixat hår begav vi oss till Buena Vista för lunch med tillhörande vin innan vi började shoppa. Vi växlade mellan shopping och ett glas vin och avslutade med en drink på Diamonds and pearls. En del förseningar i beställningen och ett utspillt glas pga Izabellas lilla tix gjorde att jag var en aning försenad in till flygplatsen. Men Maja stod där jag sagt åt henne att stå och vi begav oss hemåt glada i hågen. Vi plockade upp Izabella på stan och åkte hem för tacomiddag med familjen. Efter det fixade vi till oss och begav oss hem till Yvonne där hon väntade med Maria och Annika.


Fina tjejer inne på Pepe jeans

Izabella med sin Mango Daquiri innan det lilla missödet

Göttans

Man kan lätt tro att det är kräks - det är det inte.

Efter en smärre förfest på Jaspertstrasse bagav vi oss in till stan. En taxi till O'dwyers och natten var igång. Öl, drinkar, en del snygga killar (spec om ni frågar Maja. Twilight-killen aka. Konsta var nämligen där), lite rumell, lite turkis peacha och lek i lekpark innan vi fick skjuts hem av Marco. Det var en skitrolig (ursäkta uttrycket) kväll helt enkelt! Ribban var hög och vi höll måttet. Som alltid.

Och ja, det finns två bilder från denna kvällen (läs; från denna helg)


Finaste tjejerna i Frankfurt. Förmodligen.

Jag var glad att ha mitt lilla M hos mig. <3

Maria sov hemma hos mig, så efter en natt med spoon drog vi oss in till stan. Vi strosade halvhjärtat omkring (efter en snabb lunch på Zimt und Koriander) innan vi gav upp och hoppade in på en bio. Remember me med Robert Pattinson. UNDERBAR film, jag grät som ett barn.
Efter bion åkte vi återigen hem till mig (jag, Maja och Maria). Chillade och got dressed och åkte ner och mötte upp Jessica, Annie, Gab, Carl och Carls kompis (Kimmo om jag minns rätt?). Dom var relativt färdiga (ja vi kom ju inte in fören runt 23-tiden) men Jess blev kvar och Cp slöt upp. En liten donkenmåltid och sedan in till Sachsen igen. Trötta tjejer efter fredagen resulterade i en tidig hemkomst (3.30) och vi däckade som små barn.

På söndagen sov jag fett länge medans Maja tålmodigt väntade vid min sida. Vi åkte hem till Cp och hjälpte honom med matlagningen (Läs; Maja försökte komma på vad hennes faster heter, jag försökte låtsas att jag visste hur man gjorde en marinad medans Cp gjorde. Allt) Sen åkte jag och Maja ner på stan och åt middag på Café Metropol (Café am Dom även kallad). Kvällen slutade i att vi hittade en öppen affär och köpte mackor som vi krängde i min säng framför Family guy innan vi lekte detektiver på Facebook (Maja. I FOUND HIM och jag är inom en snar framtid vän med honom. Den du!)

Idag (herregud hon åkte verkligen idag) körde jag och Elias Maja till flygplatsen och resten vet ni. Kvällen har jag spenderat hemma hos Yvve. Fint sällskap och VÄRLDENS BÄSTA FILM! Ja, jag har äntligen sett The notebook och jag är förälskad. Det är utan tvekan den bästa filmen jag någonsin har sett, och jag ska göra en MarikaOchNathalie och se filmen åtminstone en gång till innan jag lämnar tillbaka den. Jag grät som jag aldrig har gråtit förr (försökte till en början att bara låta tårarna rinna men det slutade i storböl medans tjejerna tittade på mig och undrade vad tusan jag höll på med). Underbar film (tjidtjie, om du inte har sett den. SE! Du kommer älska den)

Nu ska jag läsa. Hope you're happy. I totally am.

MAJA. Kom snart tillbaka.




Comments
Maja skrev 2010-03-30 @ 09:42:00

åh vilken bra sammanfattning av helgen...helt sjukt, du vän med taylor. jag dör. jag ska fett snart komma tillbaka (fett?)

URL: http://majarific.blogspot.com
aajkohke J skrev 2010-03-30 @ 10:05:42

janis tackar artigt för uppdateringen och hoppas att du i framtiden inte försöker undanhålla något likt helgens bravader.

vänligen men bestämt.

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!