I'm trying to get up on my feet. It's hard when you're so low you can get..

Jonas. Fattar du hur svårt det var att sammanfatta dig och ditt liv på bara några få meningar? Jag hade kunnat skriva en bok. För hur ska dom som läser minnesordet kunna förstå vem du var, och framförallt hur älskad du var genom dom få meningarna? Det finns så mycket att säga om dig, du var rolig, smart och otroligt gohjärtad. En fantastisk son, vielle och vän, men också helt omöjlig ibland. När jag träffade Silje, Ana, Anja, Nejla och alla andra uppe i Mittådalen kom vi på en sak som du alltid brukade göra. Kommer du ihåg vad? haha. Alltid när du träffade oss så stängde du ögonen, formade läpparna i ett litet O och kom sakta närmare ansiktet, som att du ville kyssa oss. Hahaha. Lisen skrattade också igenkännande när vi pratade om det, att du körde den jämt (och det är sp sant). Vi undrar om den funkade någon enstaka gång eller om du provade förgäves. Haha. Jag kommer aldrig glömma hur jag brukade skratta när du gjorde det där.
Jonas, jag kan leva utan dig, jag bara vill inte..

Nej, jag har inte ringt lufthansa idag. Men jag har varit på apoteket, promenerat, pratat och haft det fint med Ida och hennes lilla Anna, varit på banken och i och med detta tagit mig ut ur huset. Jag tänker mycket på min Marikafika som tvingas gå i skolan, tvingas möta verkligheten på riktigt. Det är tungt att se att vrlden fortsätter snurra för vissa, medans min värld rasat samman.

Kom tillbaks, den här världen var så underbar <3

Comments
Annelie JohnssonJernunger skrev 2010-05-12 @ 19:19:15

Hej Angelica!

Ville bara skriva och säga att minnesorden du skrev om Jonas var så fina. Jag kände inte honom som person, träffade honom bara till fjälls när han var och hälsade på Kraasta Thomasson I stensjön där vi har vårt sommarviste. Jag känner Jessica och Lars_erik desto bättre och jag sörjer så med er alla. Tänker på Daniel också och tycker ingen ska behöva genomlida detta ännu en gång.

Fammah

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!