I keep dancing on my own.

Kom just hem från stan. Har varit nere och träffat Gabriella som flyttat tillbaka för en tid. Jätteroligt verkligen! Vi tog ett glas vin på Bull and Bear och snackade lite innan vi frös ihjäl och drog oss hemåt. Just nu sitter jag mest och väntar på att lillasyster ska komma hem från sin dag som modell. Är så spänd på att få se bilder och höra om hur det var. Nog för att jag alltid vetat att hon är vacker, men nu är det även officiellt. =)

Annars känns livet en aning lättare idag. Jag har insett att jag ska sluta tro att något är omöjligt, och att jag kommer tvingas göra något jag inte vill. Jag har haft en tendens av panik emellanåt den senaste tiden, till vilken nytta? Ont i magen och dålig sömn? Mitt kontrakt i kyrkan går ut till sommaren, och det kommer inte bli aktuellt med en förlängning av det kontraktet. Alltså måste jag, efter årsskiftet, fundera ut vad jag ska göra med mitt kommande liv. Ska jag
A) flytta tillbaka till Sverige
B) bo kvar i Frankfurt
C) flytta någon annanstans i världen

Flyttar jag tillbaka till Sverige är det för att jag vill, och för att börja plugga. Jag vägrar göra det för att jag "måste" och tror mig inte ha något annat val. För det är just det jag har. Jag kan (om jag i vår fortfarande inte vet vad jag vill plugga) söka lägenhet och jobb i Frankfurt. Jobba, plugga på distans och bo i WG med någon vän eller försöka hitta en egen lägenhet (svårare, så kom och bo med mig!). Sen finns ju alltid alternativet "flytta-någon-helt-annanstans" och göra mig ett liv där.
Jag tänker bara, väldigt högt, just nu och måste ärligt erkänna att allt och inget lockar. Jag är glad att det är ett tag kvar tills jag måste bestämma mig. Men det som har ändrats är att jag inte längre har panik. jag kommer komma på något, jag kommer inte börja sväva omkring, bo hemma hos aehtjie/tjidtjie (no offense. Jag älskar er men vill inte bo hos er längre) och bli arbetslös i flera månader. Jag är ju både smart, trevlig och bra. Det löser sig, det gör det alltid.
Så nu när paniken är bortblåst tänker jag njuta av mitt liv här. Njuta av fint jobb, fina vänner och en familj som tycker om mig. Njuta av att jag kan prata tyska och får folk att skratta. Njuta av att jag är jag, och att det är därför människor tycker om mig. Njuta av staden som inte alltid är snäll mot mig, men som ger mig en chans att vara den jag vill vara. Den mina föräldrar uppfostrat mig att vara.


Comments
tjidtjie skrev 2010-10-12 @ 23:59:35

eahtsam datnem mov gieries <3
aahka skrev 2010-10-13 @ 08:53:27

Inte tänkt på att börja paketera renkött igen. Hahaha, vet ju en som skulle tycka det vore bra, du vet

Famma Aahka
mandy skrev 2010-10-13 @ 10:15:50

Ja jo man tackar. den där känslan känner man ju igen. Undvik dock, om möjligt, att vänta till nästa sommar med att bestämma vad du ska göra nästa sommar. Det blir knepigare då...
Jessica skrev 2010-10-13 @ 12:32:36

Du är klok. Precis sådär är det. Och, man ska inte glömma heller, att inga beslut är 100% inhuggna i sten. omöjliga att ta tillbaka. Så är det inte. Man får ångra sig och man kan ångra sig. Det spar kanske tid och besvär om man slipper ångra sig, men skulle man göra fel så går det alltid att fixa.

Så tänkte jag när jag bestämde att flytta ifrån älskade Eric och älskade Frankfurt och älskade (världens bästa) utlandssvenskar. OM det hade varit så att jag inte trivdes här i Malmö, med skolan och med att vara borta från min man så hade jag lätt, utan tvekan flyttat tillbaks. Man får såklart ge det nya en chans, men ingenting är oföränderligt. Det ordnar sig för dig fina Angie, jag är inte det minsta orolig. Du har en garanterat ljus framtid, I can see it! Saknar dig massor, ses snart! PUSS!

URL: http://nogg.se/jesssica
Muahra skrev 2010-10-13 @ 13:02:50

Du har alla möjligheter i världen att göra just vad DU vill. Och vart du än hamnar ska jag se till att vi kommer och hälsar på om inte förr så senare. Älskar dig ♥

URL: http://cadjus.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!