Lucky me

Ibland undrar jag vad jag tänker med.
Herregud Angelica, sluta tro att du inte är lycklig. Sluta låtsas om att otur är ditt andranamn (även fast man undrar ibland). Jag fick en fin kommentar från en vän jag inte känt så länge, men som är viktig för mig. En liten skåning som är smart, snygg och otroligt godhjärtad. Som har helt rätt när hon säger att inget är skrivet i sten. Tack Jess, för dom fina orden.
För jag har så många vänner som är viktiga för mig, och jag är helt enkelt självisk när jag tänker på mina vänner. Jag umgås bara med dom som får mig att må bra, får mig att skratta och känna mig som den lyckligaste människan på jorden. Lycklig för att jag har just dom som mina vänner. Vänskap kan inte heller mätas i tid. Det spelar ingen roll om vi så känt varandra hela vårt liv, 10 år eller några månader. Det om något, har jag lärt mig under mina år här.

I går fick jag världens bästa julklapp. En tidig sådan, som levereas den 21.a december. För då kommer dom hit, tre av dom absolut viktigaste personerna i mitt liv. Min tjidtjie, lillebror och lillasyster (en av dom). Dom kommer hit i en vecka för att fira jul här med mig och min tysk-familj. Helt ärligt, grät jag när tjidtjie berättade det. Att dom bokar nu och stannar en vecka hos mig. tack. För den finaste julklappen någon hade kunnat ge mig.

Tack, vem det nu är, som varje dag får mig att inse att jag är älskad.
och att otur är något man inbillar sig att man har.
Att jag inte har otur, utan tur, men att det är svårt att se det ibland.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!