Min förlorade oskuld

är namnet på en bok jag just läst ut (jag har ingen lust att fläka ut historien om den gången jag förlorade oskulden här. så trodde ni det kan ni lika gärna sluta läsa nu). Författarna (Emma McLaughlin och Nicola Kraus) har även skrivit boken "en Nannys Dagbok" som filmatiserats. Måste bara skriva att jag gillade boken grymt (sen att det är typ den tusende boken jag läst denna månad..) och gillar man chiclit borde man absolut läsa den.
Den handlar (i korta drag, finns ingen tid för en lång recension nu) om en tjej som blivit sviken av sin första kärlek och pojkvän. Sedan får hon en chans att möta honom igen och ställa honom mot väggen. Man kastas mellan hennes högstadie + gymnasium år och hennes vuxna liv. Alltså mellan dåtid och nutid. Det är lätt och hänga med och jag sträckläste den (visst, jag sträckläser dom flesta böckerna, men denna.. hetsläste jag mer)

Som sagt, läs den inte om ni vill ha djupa böcker, för denna är enkel, men bra helt enkelt.



Jag ville nog inte säga så mycket mer.
Den är bra, helt enkelt.

Nu ska jag sminka mig och sedan dra mig iväg hem till Petra som står för middagen ikväll.
Fast det har jag nog redan skrivit i ett tidigare inlägg.
Na ja, here we go (ikväll är jag underklädesdesigner)

Comments
Maja skrev 2010-10-16 @ 16:36:01

den har jag också läst. jag tyckte den var lite sorglig nästan,bra men sorglig.

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!