Till dig tjidtjie, sa du ser att jag lever;

pa uppdrag av tjidtjie (möjligtvis uppmaning) sa tänkte jag först och främst berätta att jag lever, och mar bra. Har haft en helt underbar helg med fint sällskap. Sällskap som fatt mig att skratta och ma bra. jag har (i gott sällskap) sjungit karaoke, ätit god mat, varit pa hockeymatch (bara det är ju en historia för sig) skrattat, pratat massa tyska, träffat människor (bade kända och okända), kollat film, spelat spel, sovit (lite för lite), cyklat till Lohrberg, promenerat och helt enkelt matt väldigt bra. Jag har en del bilder, som kommer att komma när jag far mer tid (alltsa när vännerna (Amanda; Vi pratar om Caroline som jag träffat här i Frankfurt och Johan Andersson) akt hem igen).
Men torsdagen började med att jag plockade upp Johan (Anders körde) pa flughafen och sedan at vi middag hemma med familjen + Caroline och Yvonne. Sedan sjöng vi karaoke hela natten med vara tyska vänner innan vi tog en taxi hem.
Fredag maste jag erkänna att jag sov mestadels och sedan kollade pa en väldigt massa serier medans Jenny och Yvonne tog hand om Johan pa stan. Kvällen bjöd pa hockeymatch med Carl philipp och Gloria pa Eissporthalle (Frankfurt Löwen mot ngt okänt lag jag inte minns vad dom hette). Vi pratar inte om ngr superlag, men det var riktigt roligt att se! Vi drack öl, hade trevligt sällskap, dom slogs och gjorde mal om vartannat. Efter det slöt vi upp med dom andra tjejerna som väntade pa Bar Celona. Kvällen slutade tidigt.
Lördagen sov vi länge och medans Johan fortsatte sova (den här dagen var det hans tur att vara extra trött) sa cyklade jag och Yvonne till Lohrberg där Caroline mötte oss. Vi promenerade omkring i drygt en timme innan vi cyklade hem och gjorde oss iordning för kvällen. Vi at middag pa Café Hauptwache och drog sedan en barrunda i Sachsen. Mötte Cam och Lorenz + ngr fler kända ansikten innan vi besökte kebabkungen (som vanligt) och köpte kebab (första min förvaning när kebabkungen, jo han heter numera sa, SKRIKER ut mitt namn och ser ut som han just mött jesus. Jag har nog varit för manga ganger pa det stället.. Men med världens godaste Turkish Pizza är det svart att ga ngn annan stans).
Söndag var det igar och vi at sen lunch pa Forno d'oro innan vi vilade, at middag och avslutade kvällen med spel och film i min säng. Spelet spelade vi mest (bara) vid matbordet dock..

Det var min helg tjidtjie. Sa du vet att jag har haft det bra och framför allt mar rätt bra. Det var extra roligt att göra ngt nytt, sasom ga pa hockey och cykla till Lohrberg.

Jag har ju, förmodligen, världens finaste vänner (och jag, Caroline och Yvonne ska bo i WG, vi har slickat pa kontraktet. Och nej, det är inte sa äckligt som det later.. Bara nästan. ;P)

Comments
Maja skrev 2010-10-25 @ 20:52:49

åh turkish pizza, minnen, fast jag minns mest falafeln. och en oerhörd längtan efter vatten.

URL: http://majarific.blogspot.com
tjidtjie skrev 2010-10-25 @ 22:52:31

Tack pigan!

Men vad är WG?

fammah

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!