Der die das was?

sitter på kontoret i kyrkan och tragglar tysk grammatik. Har nämligen bestämt mig för att ska jag bo här, ska jag åtminstone få ordning på min tyska! Gramatiken är det jag har mest problem med, och har nu tagit hjälp av Jenny för att få ackusativ och dativ förklarat för mig. Nu gäller det att traggla. Traggla och lära sig vad som är der vad som är die och vad som är das. Det är inte jättelätt, men kan jag sätta det, kan jag även lära mig när det är ein, einen, dem, den och så vidare.

Ja, man kan nästan tro att det är grekiska det här.

Men det är ännu värre, det är tysk grammatik.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!