En onsdag och imorgon är det torsdag (och då kommer Emelena, vilken grej!)

Igår tog jag ett glas vin på en sushibar med Leona och Petra innan jag åkte hem till cp. Jag och han hade ölkväll och lyssnade på musik hela kvällen (och en bra bit in på natten). Obernice. Han har rätt bra musiksmak den där calle phillen. Och så är han lite rolig och får mig att må bra. Tur man har fina vänner när livet är på hold, dom liksom kickar igång det åt en.
Så har jag jobbat idag såklart, personalmöte och dammning. Jag skrattade mig igenom halva dagen (jag har världens finaste kollegor!). Dammade enbart i rum som Yvonne var i (hade lite separationsångest idag tydligen), som tur var så gick hon in i de flesta rummen så allt blev dammat. Till och med torkade jag på halva elementet i köket + fyra stolar och lite köksluckor. Dom nere på golvet alltså. För jag låg mest ner. Vi diskuterade även min lista på saker jag tycker extra mycket om att göra. nr 2 är (inte helt otippat) äta och skidåkning hamnar på nr 4 medans 5.an (som Jenny tyckte var dum) just nu är att dricka öl (OBS: Denna lista ändras titt som tätt. Enbart ettan och tvåan är bestående)

Medans det var körövning i kyrkan fortsatte jag min nya trend (inte ordet jag hade velat använda egentligen men mitt svenska ordförråd är ju inte som det borde längre) och pluggade tyska när dom sjöng fint i kyrkan (blev den meningen helt korrekt?)

Barnvaktsjobben rullar in och jag gillar livet idag. Det är liksom..
fint.

(att det även varit strålande solsken, klarblå himmel och 25° varmt hela dagen gör ju inte livet sämre. Och nej jag skryter inte, jag är bara förvånad att jag kunde somna i shorts och linne i en solstol i slutet på september! Det är inte ens vanligt här ska ni veta..)

Comments
Johannes skrev 2010-09-23 @ 15:03:57

Hahaha, "som tur var så gick hon in i de flesta rummen så allt blev dammat.". Dagens skratt(och med det vill jag säga att i nordnorge händer inte mycket. Men det var faktiskt kul också:)

URL: http://bergqvizt.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!