like dynamite

durch für gegen ohne um

aus auss(varför har jag inte ett dubbel-s på min dator?)er bei gegenüber mit nach seit von zu

an auf hinter in neben über unter vor zwischen


Efter några timmars plugg så börjar en del att sätta sig. Det är ju riktigt roligt bara man förstår och inser att man börjar få kläm på det. Nu gäller det väl mest att hålla det vid liv och fortsätta traggla. En klok kvinna sa en gång till mig att det bara är att öva och öva. Hon har rätt (även fast jag hatade när hon sa sådär), och jag hoppas nu bara att jag fortsätter öva och öva. Så ska nog tyskan sätta sig snart också. Annars känns det rent spontant som en bra dag. Jag har jobbat och fått lite gjort (har till och med planerat vad vi ska göra på barntimmarna imorrn. en hel dag i förväg!) och ska nog mest bara borsta tänderna och lägga mig och läsa nu. Imorgon ska jag jobba 10-18 och sen träffa Kamilla för middag på Barca kl 20. Sen ska vi fira in helgen (som kommer vara lugn) med karaoke på o'd. Att Kamilla är här gör mig mycket glücklich. <3

Comments
J. ♥ skrev 2010-09-15 @ 23:10:59

Sv: Haha, ja! Synd. Åh det låter så bra hörru :) hoppas du kommer fortsätta trivas! Ja, det skulle verkligen vara sjukt kul att hälsa på! =) <3

URL: http://juliahjohansson.devote.se
Jessica skrev 2010-09-16 @ 12:33:51

Kämpa på tösen! Sen är ett bra trick att snacka riktigt snabbt så är det ingen tysk som hinner höra om du säger rätt ändelse på varenda substantiv! Saknar er där nere i Frankan! Puss!

URL: http://nogg.se/jesssica
tjidtjie skrev 2010-09-16 @ 23:49:32

Eahtsam datnem, tjf <3
Leona skrev 2010-09-17 @ 19:14:35

Men det kan du ju göra själv :D eller nej du har ingen numpad på din dator va? :O Annars så är det (alt + 0223 = ß

URL: http://superleona.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!