Att leva som astmatiker/allergiker

Jag hetslyssnar nu för tiden på Self Deception. Och eftersom alla vägrar kommentera så har jag inte kommit på vad bandet dom påminner om heter. Tack för den (japp det där var ironiskt).

Så vill jag, som den hösnuve-drabbade tjej jag är, säga åt de som stör sig på mitt och mina drabbade systrars (eh) snorande och harklande. We can't help it. Jag har inte själv valt att ha hösnuva eller att vara pollenallergiker (lika lite som jag valt att vara allergisk från jordnötter. Nu kan vi blanda in det också). Bli inte arg/upprörd om jag snorar lite på bussen eller hostar lite väl intensivt på U-bahn. Säg inte heller något om ni blir irriterade för att ni inte kan äta jordnötter i min närhet. Ingen mer än jag önskar mer att jag inte var dödligt (ja, jag får känningar bara av lukten) allergisk mot de små nötterna. Och tro mig, jag vill inte vara snorig och ha svårt att andas på våren. Det är ingenting som jag har valt som sagt.

Jag kan inte rå för att jag är astmatiker och pollenallergiker (och jag lovar, jag tar alla mediciner jag kan emot det, det är inte alltid det hjälper helt. Det blir bättre - men snor och rinn i ögonen frodas ändock).
Jag kan inte heller rå för att jag dör om någon bredvid mig äter en jordnöt.

Så sluta upp med att klaga. Bli irriterade, men säg ingenting till mig. Det är jobbigt nog som det är. Jobbigt nog att inte kunna gå ut på våren utan att nysa ut hjärnan genom nösborrarna.. Det är oss det är synd om, inte er som bara behöver lyssna på oss.

Comments
Jenny skrev 2011-04-21 @ 16:52:14

AMEN!
Maria skrev 2011-04-21 @ 17:16:03

Antar att det här var en liten pik till mig? ;)

Saken är den att det ÄR irriterande att lyssna på någon som tok snorar i en och en halv timme (på tåget, naturligtvis). De som är allergiska kan naturligtvis inte hjälpa det, men det finns sätt att diskret snörvla.. Och det gjorde inte den herre som jag var tvungen att sitta och lyssna på. Och faktum är att jag faktiskt tycker att det inte är för mycket begärt att dessa människor snyter sig en gång för mycket än en gång för lite.. (Och jo, det är synd om mig, för jag hade behövt läsa min bok, vilket jag inte kunde då denna herre så ivrigt allergifrustade)

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!