Dag 11 - Min favoritbutik

Favoritbutik? Alltså menas det med en affär eller pratar vi gårdsbutiker? Mackar? Är det en butik? Nu ska vi se..

En butik är en lokal avsedd för detaljhandel.

I en butik av äldre modell finns varorna bakom en disk, där personalen samlade ihop varorna åt kunderna. I en självbetjäningsbutik kan kunden vandra runt mellan varorna, och betalar i en kassa. Självbetjäningsbutiker för dagligvaror kallas snabbköp.

Typer av butiker [redigera]

Enligt Wikipedia.

Dåså, då kan jag genast svara på att jag gillar alla typer av matbutiker då de innehåller mat. Mat är gott. Klädbutiker är också roliga för där finns det kläder, men dom bästa butikerna är nog ändå skoaffärer för, håll i hatten, där finns det inte bara skor det finns oftast Handväskor också! Därför är Görtz en av mina absoluta favoriter. Det finns dock en affär/butik/whateverit'scalled som är min absoluta favorit.
DM.
Jag är inte helt säker, men jag anar att DM bara finns här i Tyskland. Det som är extra bra med DM är att man kan köpa allt möjligt smink, hudvårdsprodukter, schampoo, balsam, ja you name it, för billiga priser. På DM har dom de flesta märken, för en billigare slant än i någon annan affär (dom har även sjukt billiga nagellack).På DM kan man även köpa strumpor, hårfärg, mat, skriva ut foton, köpa barnkläder (oklart varför jag skulle vilja göra det), toapapper och man kan fylla på mobilen. Dm är helt enkelt en litenliten guldgruva för de fattiga i dagens Tyskland. Det är liksom roligt att handla på DM eftersom man kommer ut med så mycket, för så lite pengar.

Comments
Madde skrev 2011-04-08 @ 16:04:59

Dm finns faktiskt i Bulgarien också! :) Om du någon gång skulle vilja bosätta dig där tänkte jag..
izabella skrev 2011-04-08 @ 16:43:59

jag skulle just skriva att det fanns i bulgarien, fan!

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!