Dag 16 - Bästa resan

Den bästa resan jag någonsin har gjort pågick under hela februari månad år 2008. Jag och Malin Eriksson åkte till Ecuador för att hälsa på vår vän Sara och hennes vän Anna (som vi inte kände innan). Det är, utan tvekan, den bästa resan jag någonsin har gjort (och förmodligen kommer att göra). Ecuador var helt galet och hur charmigt som helst. Jag skulle kunna mala på hur länge som helst om det underbara vädret, de galna tacichaufförerna och männen som älskade oss svenska flickor. Vi hann med storstad, hav, strand och festivaler. Vi var i Amazonas och vi åkte buss genom anderna. Vi bodde på skitiga hostel och duschade i varmvatten en gång under hela resan. Vi var upprepade gånger på sjukhus och åt mest ris och kyckling hela tiden. Vi träffade människor och vi lärde oss att surfa. Jag kan numera inte komma på något negativt med min månad där, men jag vet att när jag var mitt uppe i det så ville man hem ibland också. Dock är det bara det positiva man kommer ihåg nu, och jag är så glad att jag tog mig iväg till Sydamerika.



I montanita. Surfers paradies.



Jag, Sara och Malin (plus lånehunden jojo) i Puerto lopez.

Malin träffade jag när jag var hemma i Sverige, och om en månad ungefär kommer Sara och Anna hit. Jag har inte träffat Sara sen förra sommaren, och Anna har jag inte sett sen jag lämnade Ecuador. Det ska bli helt underbart att få hit dom.



Anna och Sara i Banjos.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!