När bokstäverna försvinner

Jag tänkte berätta om en av de saker jag hatar mest i denna värld.
Min Dator.
Jag köpte den begagnad, så jag antar att jag bör ge den cred för att ens hållit så här länge, men nu är dess glansdagar förbi sedan länge. Den klarar inte av att hålla uppe fler än två program samtidigt (därav min, numera, icke-existens på msn) och gör man ens ett försök så tar det ca 10 minuter att öppna programmet och ännu längre tid att stänga det. Använda det kommer inte på fråga. Visst, min dator är liten och smidig (jag har en mac. iBook g4 eller något sådant) men ska man kolla på en film, eller serie så är den värdelös. Inte bara det att man varken ser eller hör något, streamar man från internet får man räkna med hackande ljud och en bild som ligger efter sisådär en 10 minuter med talet (och mer och mer efter kommer bilden ju längre man ser).

Men nu är måttet rågat. Så länge jag var stensäker på var alla tangenter låg så gick det bra, men nu när jag börjat vänja mig vid tyska tangentbord (som är lite annorlunda) så blir jag lätt förvirrad av mitt egna bord.
Varför? Låt oss ta en titt.



So far so good, men tar vi oss en närmare titt så ser vi detta:



Just precis. Nu blir det genast lite svårare att se vars tangenterna ligger. Så länge jag skriver på löpande band går det bra, eftersom jag vet vars bokstäverna är. Men ska jag koncentrera mig på en specifik bokstav så blir det svårare.

Grej på önskelistan no1 - Ny Dator

Comments
Api skrev 2011-04-13 @ 01:53:50

Min lilla pärla, den har minsann 7 år på nacken nu, bra för att vara en dator ändå :)

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!