12. Berätta om någon som du saknar.

Det finns många som jag längtar efter. Har man valt att bo i ett helt annat land än sin familj och flertalet av vännerna får man liksom skylla sig själv. Jag längtar efter dom. Mina föräldrar, far-och morföräldrar, mina syskon, syskonbarn, kusiner och mina vänner. Längtan är en sak, saknad en helt annan. Jag har en saknad större än jag trodde var möjlig. Det går inte en dag utan att jag tänker på honom (det är konstigt det där, inte en enda dag går förbi utan att jag tänkt på honom). Att sakna är jag van vid nu, jag har förstått att jag alltid kommer att sakna. Jag vet att jag kommer få leva mitt liv med saknad skrivet i mitt hjärta. Ändå gör det ont emellanåt. Ibland lyckas jag sakna med ett leende på läpparna. Sakna, och vara lycklig för tiden jag fick. Ibland är det svårare, ibland saknar jag med sådan smärta att jag inte vet hur jag ska göra för att fortsätta andas. Just idag är en bra dag. Jag saknar och det är okej. Det måste det vara ibland, okej.

Men ni ska bara veta hur mycket jag saknar honom. Det som gör allting en aning lättare är att jag vet att jag inte är ensam. Inte är ensam om att sakna någon så mycket att det gör ont. Vi är många som saknar, och jag känner mig inte lika ensam då. Det är dock dom orden som är det enda jag skulle vilja säga till honom. Om jag fick säga en enda mening till honom, en mening som han skulle kunna höra vore det just detta;

Jonas, Jag Saknar Dig.


Comments
marika skrev 2011-12-12 @ 18:13:06

Jag saknar också. ibland bara lite, men i dessa mörka vintertider, ganska mycket faktiskt..

eahtsam datnem!

URL: http://marikarenhuvud.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!