15. Berätta om en av dina favoritböcker.

Jag har inte en favoritbok, men jag har en favoritserie. Det är Margit Sandemo som har skrivit Sagan Om Isfolket. Det är en serie på typ 45 böcker (eller något liknande) och handlar om en hel släkt. Det börjar med Silje och Tengel (47 böcker är det såg jag nu när jag googlade det) som får barn, som får barn som får flera barn osvosv. En del i släkten är "trollkunniga" och en del är helt vanliga. En del är goda och ett par stcyken är onda. Dom ska bekämpa sin urfader (en annan Tengel. Tengel den onde, den andra är Tengel den gode.. Gu' så komplicerat jag gör det) som är väldigt ondskefull. Eh ja, det är i korta drag vad hela serien handlar om, men de olika böckerna handlar liksom om, olika personer i släkten och deras historier och liv. För att wrap this underbara recension up, så är det helt underbara böcker, jag älskar namnen och jag älskar att dom är så speciella. Gillar du inte att läsa om övernaturliga ting så är det ingen serie för dig, men jag fullkomligt älskar dom (man får även med lite djävular, änglar och demoner också. Gotta love it). Jag ska göra en rajd hemma hos muahra och läsa om serien nu i jul. Okej, kanske hinner jag inte läsa ALLA 47 böcker, men en bit på väg kommer jag komma.


Comments
Maja skrev 2011-12-16 @ 19:09:49

Jag minns den där andra serien du läste. Som det kändes som jag läste fast jag inte gjorde det. Haha

URL: http://majarific.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!