städerska.

Läste i Blondinbellas blogg att det blev uppror när läsarna fick höra att hon hade städerska. 20 år (eller är hon 21? Ingen aning faktiskt) och städar inte sin lägenhet själv! Man kan ju tycka att folk borde bry sig om andra saker, men det är typsikt Sverige. Allt ska vara jämnställt och städerskor är för töntar och överklassen. Jag gillar Tyskland. Jag gillar att varannan familj unnar sig en städerska. Inte för att dom är lata, utan för att dom har andra saker, viktigare saker, att lägga sin tid på. Jag kan tycka att det är smart. Varför inte anställa en städerska som städar ditt hem medan du är på jobbet. När du kommer hem har du då tid för dina barn eller dina vänner istället för att behöva ställa sig och dammsuga. Jag tycker det är okej med städerskor (plus att det skapar jobb vettja). Vill man betala en kvinna/man för att städa sitt hem så tycker jag att man får det. Vill man det inte, slipper man.
Men sluta för guds skull (eller för stackars Blondinbellas skull) att klanka ner på människor som anställer städerskor. När jag får ett eget hem skulle jag älska att ha råd med en städerska. En människa som gör det där tråkiga städandet. Dammandet och dammsugandet. När jag blir stor, då ska jag ha en städerska.

Men än så länge får jag nöja mig med att vara en städerska.

Comments
Jenny skrev 2011-02-05 @ 17:12:30

Haha, jag håller med dig...

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!