Schwester.

Det här är mina systrar;



Den blonda, hon heter Linda. Hon är äldst, påstår dom. Ibland är hon så gammal att jag undrar om hon och aahka (farmor) växte upp under samma årtionde. Men så förvånar hon en (särdeles förvånad blir man dock inte längre) med att åka buss på barnbiljett och vara lika förvirrad som en 14 åring. Linda är 5 år äldre än mig (säger dom) och har alltid, på sitt sätt, tagit hand om mig. Jag kallar henne åabpa, och hon är tjidtjie till 2 helt underbara barn. Jag har alltid sett upp till henne, och jag vet att hon alltid finns där för mig. Linda är en sån som man läser om i serietidningar. Hon hoppar in i fel bil när hon handlat på Ica, glömmer sällan snusdosan, men har svårt med födelsedagar eller att veta sin egen ålder. Kan hoppa ut ur bilen för att tanka, men åka iväg igen utan att ha fyllt på en enda droppe bensin. Hon är klok, otroligt vacker och den mest förvirrade människan jag känner (ja, inklusive min far). Linda har frågat Dogge Doggelito efter tamponger på Konsum och försökt gå och lägga sig i aajjas (morfars) lastbil. Linda har stöttat mig, knuffat omkull mig, betalat och kört mig. Hon ställer alltid upp och har världens största hjärta. Hon glömmer saker, allt som oftast, och är skrämmande lik aehtjie (pappa). Linda är skitkort och jag kan inte låna hennes byxor (men tröjor går bra). Ibland gör hon mig tokig (som systrar ska), men jag vet att hon älskar mig. Alltid och jätte mycket. Speciellt som jag vet hur man känner för sin första lillasyster..

Marika (den andra flickan på bilden. Hon som ser ut som en.. boll). Min första lillasyster. Hon som jag inte kan beskriva med ord. Den människan jag älskar mest av allt på denna jord. Hon var min första lillasyster. Hon är kärleksfull, Marika. Och den vackraste flickan jag känner. Både inuti, och utanpå. Smart och omtyckt. Marika bär känslorna utanpå kroppen, och ibland blir hon sårad för att hon älskar så mycket. Marika är dum-smart och ibland naiv. Hon dregglar mer än en hund och låter som en noshörning. Marika är den gosigaste jag vet, och snor inte mina kläder så ofta som man skulle kunna tro. Jag älskar henne så det gör ont ibland. Det är läskigt, henne skulle jag göra precis vad som helst för.
Precis. vad. som. helst.

Så är dom helt sjuka i huvudet. Mina systrar. Dom finaste i världen och dom som får mig att känna mig älskad och uppskattad varje dag. Vi har en till syster också (och en bror). Celina (heter systern, inte brodern) och hon är pyttesystern. 6 år och växer så det knakar. Större än 7-åringar (påstod hon idag när jag ringde) och även hon otroligt lik min far (han har starka gener den där mannen). Glömsk, bestämd, envis och en otrolig glädjespridare. När jag är lite ledsen och längtar hem, då ringer jag till Celina.
När hon säger; Jag älskar dig åabpa och saknar dig jättemycket-när-kommer-du-hem?" då blir jag tårögd men ler ändå. För att hon älskar mig, för att hon saknar mig och vet att jag, fasten jag flyttat långt ifrån henne, älskar henne också. Hon är klok, min lillasyster. Och väldigt modig.

Systrar, kan någon berätta för mig vad som är finare än systrar, så blir jag förvånad (ni får inte säga "barn" för det har jag inga och kan inte uttala mig om).

Det jag vill säga är; Linda, Marika och Celina. Jag älskar er. Tack för att ni hjälpt mig att bli den jag är idag.

Comments
Åabps skrev 2011-02-09 @ 22:40:41

Spot on åabps! Och jag älskar er med. Mer än ni förmodligen kan förstå. Men det är bara som det ska vara...

URL: http://frokensvart.blogspot.com/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!