Slut på tisdag. Und ich hab nur (ok, nicht nur.. Aber viel!) auf Deutsch geredet.

Den tyska gruppen gick bra. Jag fick simultanöversätta hälften och mitt huvud är helt slut. Men det var kul att få prata lite tyska igen, och jag tror att gruppen uppskattade det. Jag insåg dock att min aehtjie inte är så dålig på engelska som jag har trott. Dagen gick bra i alla fall (förutom ett smärre missöde när vi fick bensinstopp på hjulingen påväg ner och jag var tvungen att gå ner, hämta bensin hemma, gå upp igen och sen köra hjulingen hem).
När vi kom hem bjöds det på smörgåstårta (åh herreiminhatt så god den var. Lika god som aahkas och det har jag aldrig i mitt liv stött på!) och sedan även jordgubbar. En fin dag, men nu är jag helt slut. Ska lägga mig och kolla på Pretty Little Liars och äta chips.
Och så ska jag även längta lite efter Tyskland.
Mest Frankfurt.



Jag och min aehtjie



Presenter och fika (ser nu att vi har påskägg kvar i lampan. S.w.e.e.t.)



Aahka. Kort och gott.



Lille seasa var också på besök!

Comments
Yvonne skrev 2011-07-31 @ 23:53:26

Nej du saknar mig mest! Inte Frankfurt!

URL: http://yvonnees.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!