All I need, is a Time Machine

HerreiminHATT som hon rockade!
Hon klev in på scenen (efter ett bra förband och ett sämre) och ägde hela Offenbach från början till slut. Hon hoppade, studsade, dansade, snurrade, sprang, klättrade men framför allt sjöng konstant i en timme (och två extranummer). Hon började konserten med min (just nu) favorit Time Machine (vilket fick mig att hoppa upp och ner av glädje då jag varit rädd att hon skulle glömma den) och avslutade med en gammal goding (show me love, som bara vi Svenskar kände igen). Alltså jag skulle kunna mala på i evigheter (tex om hur BRA Dancing on my own var!). Indistructible var även den grym och vi med våra pensionärsplatser hade världens bästa platser då det var lång väntan innan Robyn gjorde entré. Sittplatserna gjorde att vi fick sitta hela långa väntan och sedan stå när Robyn drog igång. Nöjda tjejer var vi.
Ah, Love Kills är ju även den en favorit. Hang with me gjorde hon asbra, och Konichiwa Bitches är ju ett genidrag. Hon hade två trumset på scenen (den lilla tjejen har ett beat som det krävs TVÅ trumset till. TVÅ!) och det blev jag tydligen alldeles uppspelt av. With Every Heartbeat sjöng hela hallen gemesamt, helt underbart. Och där hade jag i princip räknat upp alla låtar (inte riktigt men nära på). Hade hon spelat Bum Like you och Be Mine (speciellt Be Mine saknade jag lite så här i efterhand) hade det varit snäppet bättre. Men det här, var nog det bästa jag sett. Jo, det var nog det. Att Robyn tagit världen med storm kan jag förstå nu. Lilla tjejen från 90-talet har blivit stor.
Fast hon är fortfarande så liten att hon behövde platåskor på scenen. Fett coolt. (OBS; Ha överseende med att jag är helt uppspelt just nu och förstå att jag skrivit detta inlägg i lite. Extas. Typ. Ett så kallat; Robyn-rus.)

Alltså jag kommer ju lyssna på Robyn dagarna i ända nu. (och jag måste genast stänga av Spotify för jag kommer seriöst inte kunna sova om jag fortsätter lyssna på henne nu)

Hörde hon hade sålt slut i Sverige redan. Synd för er.

jag menar det - Stackars er!

Comments
Johannes skrev 2011-03-08 @ 07:42:47

Fan vad ballt att du sett Robyn live!!:D

Avundsjuk är bara förnamnet.. Måste se henne till sommaren eller nåt.

URL: http://bergqvizt.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!