Dag 05 - Det här språket vill jag tala flytande

Eftersom jag är helt okej på tyska nu så kan jag lägga det språket åt sidan. Spanska eller franska är båda snygga (och användbara språk) och jag skulle absolut inte gråta om jag vaknade upp och kunde prata ett nytt språk. Rysska, polska, italienska.. Jag är inte så kräsen! Ett nytt språk? Give it to me! Sen att jag fortfarande kämpar med tyskan och ibland vill kräkas på gramatiken och all tyska jag hör dagligen är en annan sak. Jag vill kräkas på en del svenskar också..

Tillbaka till språket jag vill kunna tala flytande. Samiska. Sydsamiska närmare bestämt. Det är en sak som fattas mig. Att jag inte kan prata på mitt modersmål. Att jag är bättre på både engelska och tyska än på samiska. Det är lite ledsamt, men jag har accepterat det faktum att jag förmodligen inte kommer kunna prata det flytande heller. Det är okej, och jag förstår åtminstone en hel del.

Men det är mitt svar.
Sydsamiska.
Mitt hjärtespråk.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!