Det kan vara både kallare och regnigare

När jag kom hem efter att ha hämtat barnen så satte jag mig utomhus.
I solstolen.
I t-shirt.
Innan jag säger något mer vill jag poängtera att detta uttalande inte handlar om att göra någon avundsjuk (möjligtvis någon stackare uppe i Norrland som hatar snö. Oklart vem det kan vara..) utan det handlar helt enkelt om att jag vill berätta om hur fantastiskt det är. Att det är varmt, soligt och helt underbart väder. Att jag och pojkarna, efter middagen, gick ut och spelade badminton i över en halvtimme. Utan tröjor! Alltså, vi var självklart inte nakna, det hade varit mycket opassande. Men vi hade bara t-shirt på oss. Ja och byxor då såklart.

Det är soligt och varmt och jag är glad. Nu väntar jag bara på att jag och Yvonne ska ha en ledig kväll som råkar sammanfalla. Igår hade hon barnkör, idag är det musik-kväll i kyrkan (alltså jobbar vi båda) och imorgon är det kör för oss stora. Vi får se om vi får ihop något på torsdag annars ska vi i alla fall gå ut och äta på fredag. Vet någon som bott i Frankfurt något bra ställe? Antingen någon tapas-bar, grekisk restaurang eller helt enkelt någon annan som vi kanske har missat. Tips mottages glatt.

Och jadå, vi hade även underkläder, strumpor och skor på oss när vi spelade badminton.

Comments
Jessica skrev 2011-03-29 @ 22:48:05

Då tipsar jag om smarriga tapas på Casa Pintor, Nordend nånstans i närheten av Oederweg, också tipsar jag om grekiskt i Sachenhausen, närmsta U-bahn är typ Schweizer Platz, restaurangen heter kanske Partenon, Paneon, eller liknande.. Orkar inte googla tyvärr. Viel Spass Ladys!

URL: http://commonsensicaldreamer.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!