Fenomenet Flygresor

Jag har tänkt på en sak.
Som det flygproffs jag numera blivit så checkar jag in i exakt rätt ögonblick (så jag får den bästa platsen, ensam på raden, nära en nödutgång) och är sedan i lagom tid vid gaten. Då börjar hetsen. Människor som ska på samma flyg som mig köar för att komma ombord på planet (i och för sig flyger jag oftast med svenskar och vi älskar ju obviously att köa..) För mig känns detta mystiskt. Har dom inte köpt en biljett? Står det inte vars dom ska sitta på denna biljett? TROR dom att om dom inte köar och får komma på bland dom första, så ges platsen till någon annan i närheten? Kära medpassagerare - ALLA KOMMER MED!

Detta upprepas sedan vid avstigning. Även om flygvärdinnorna upprepar oerhört många gånger att man ska sitta kvar på sin plats tills lampan med säkerhetsbältet är släckt så envisas dessa passagerare att resa sig upp så fort flygplanet stannat. Upp och hoppa - ner med väskorna och sedan, när lampan släcks, så står hälften av planets alla passagerare redo att stiga av. Tror dessa människor att dom inte kommer få kliva av om dom inte är på hugget? Att dom får sitta kvar och följa med tillbaka om dom inte står upp när planet har stannat? Detta är för mig helt (och är någon av er en av dessa människor vill jag gärna ha en förklaring till varför ni gör så här) oförståeligt.

Så ett tips till er som flyger för första gången;
  1. Har ni ett boardingpass så lovar jag er, ni kommer att få kliva på flygplanet
  2. SITT KVAR i stolarna tills åtminstone flygvärdinnorna har rest på sig. Ingenting händer liksom innan dom klivit upp från sin plats i alla fall.
  3. Ta det lugnt, har ni kommit på planet kommer ni utan tvekan att vara så illa tvungna att även kliva av.

Comments
izabella skrev 2011-03-28 @ 17:38:51

Det med att ha bråttom på förstår jag. har jag en kabinväska så brukar jag också föredra att komma på så snabbt som möjligt då de flesta som reser har med sig kabinväska OCH en stor dataväska som ska upp och det har blivit fullt i typ alla utrymmen mer än en gång jag flygit.
Jessica skrev 2011-03-28 @ 19:37:03

Jag avskyr när folk inte följer reglerna och sitter ner tills man officiellt får resa på sig, dvs när skylten med säkerhetsbältet släckts. Brukar hånle när folk suckar och åbäkar sig och stressar för att komma ut först och sen får jag kanske ändå min resväska före dem nere vid luggage claim. Ha. Ha. Ha. In your face suckers! Liksom.



URL: http://commonsensicaldreamer.blogspot.com
Muahra skrev 2011-03-28 @ 22:38:47

Tack för tipsen! Ska försöka komma ihåg det när vi ovana flygare ska iväg :-)

URL: http://cadjus.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!