Min farmor bakar världens godaste bröd och bullar

När jag var i Storsätern passade jag på att hälsa på hos min aahka (i detta fall; Farmor) en liten stund varje dag. Hon är rätt fantastisk min lille farmor. Sen i våras är hon helt själv hemma och kämpar på med att få tiden att gå. Hon cyklar omkring (eller sparkar, beroende på vädret) i byn och gör diverse ting. Skottar uppfarter (gärna kapellets och min lillebrors). Ibland hänger hon påsar med bullar på folks dörrar och så slänger hon sopor 5 km bort (lång tid tar det också eftersom hon envisas med att läsa igenom alla tidningar en gång till på plats innan hon slänger dom. Så stannar hon var 5.te meter och spanar in i skogen efter djur/människor/skotrar när hon är påväg hem igen. Men det är ju som lillebror säger - hon har ju inte bråttom någonstans).
Ibland är hon den dryg liten tant, men det gör inget för jag vet i alla fall att hon älskar mig. Och inte bara mig, utan alla sina 45 barnbarn (nu är vi kanske inte 45 st men det är inte långt ifrån).

Om jag blir gammal så vill jag bli som min aahka.



Världens bästa fika. Aahka-macka med ost och det godaste téet i världen. Oklart vad det heter.



Min lilla (för är det något hon är så är det liten) aahka.

Jag avslutar med ett skämt som aahka drog när hon var hemms hos oss förra veckan.

"Vad säger man efter man har ätit en sån där Tex-mex-middag?
Tystnad
TackOadjö!"

Comments
Åabps skrev 2011-03-30 @ 20:32:43

Älskade aahka. Jag vill oxå bli som hon när jag blir gammal. Dock finns det dom som påstår att jag redan är det. Pfff!

URL: http://frokensvart.blogspot.com/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!