Enbart für mich

Som ni vet, eller kanske har förstått om inte annat, så läser jag en hel del. Nu börjar jag bli nyfiken på hur mycket jag egentligen tar mig igenom på ett år. Eller låt oss säga, hur många böcker hinner jag med från 1.a September (då jag, typ, kom tillbaka till Frankfurt) till 1.a Januari 2012 (är det redan snart 2012? Hur sjukt är inte det?)
I alla fall. Dom böcker jag minns jag har läst dessa två veckor i Frankfurt (att det bara är två veckor sedan jag kom tillbaka är helt sjukt. Jag har ju redan hunnit med en massa! Jobbat, pluggat, shoppat.. Ja you name it) är dessa;



För att slippa någon lång bokrecension (för det tror jag egentligen inte intresserar någon) så kan jag bara säga att Marian Keyes är en underbar författare, läs alla henns böcker och dom andra tre är absolut läsvärda. Just nu är jag inne i en bok skriven av hon som skrivit En Shopoholics Bekännelser och allt det där. Jag läser den (minns tydligen inte vad den heter just nu) på tyska, jag tycker hennes böcker - översatt till tyska - är lättlästa. Och bra med, för den delen.
Så okej, fem böcker på två veckor. Tycker jag ändå är helt okej.

Comments
En annan Jessica skrev 2011-09-13 @ 16:32:07

Du får ju läsa nåt med tyngd istället för den där lättlästa skiten som dödar hjärnceller! Alltså, jag har också lite Marian Keyes och lite Sophie Kinsella i mina bokhyllor, men vill man ha rysningar, gråtattacker, bultande hjärta, mardrömmar, skrattanfall och sen gå och tänka på en och samma bok i flera veckor efter att den är slut, då ska man läsa nåt annat än chiclit. I övrigt saknar jag dig och du är fin! Puss/Bokbitchen :)

URL: http://commonsensicaldreamer.blogspot.com
Maja skrev 2011-09-14 @ 21:30:50

det finns läsdagböcker, där man skriver titel författare datum mm. det har jag, du lär ju behöva typ tio.

URL: http://majarific.blogspot.com

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!