Fröken Klantmaja

Igår gjorde jag något klantigt. Inte helt otippat, det är ju ändå mig vi pratar om (tjejen som föddes med en nitlott i arslet). När jag hade fått betalt efter avslutat jobb igår stoppade jag den i fickan och gled nöjt hemåt. När jag sedan är påväg ner på stan för middagsbjudning inser jag att jag har tappat den. Hela. Jävla (sorry). Femtiolappen. Femtio Euro är alltså just nu i någon annans ägo.

Det är ju tur att jag är van, att jag vet att jag får skylla mig själv och inte behöver gå och gräma mig över det. Jag menar, den kommer ju inte tillbaka för att jag går omkring och mår dåligt över min borttappade femtiolapp. En annan bra sak är att jag inte behöver gå och handla idag, eftersom jag inte har några pengar att handla för..

Och någon blev förmodligen glad igår. Jag hoppas det var någon fattig stackare som hittade den och köpte något fint eller bjöd på massa öl igår. Det tänker jag åtminstone låtsas, så känns det bättre.


Borta!

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!