Söndagstankar om livet.

Ibland känns det som att jag dagligen går och väntar på något. Att jag låter dagarna gå mig förbi, eftersom jag väntar på något annat. Om det är något bättre, eller bara något annorlunda vet jag inte. Men det slog mig idag. När hela dagen enbart gick ut på att få den att gå. Få den att bli till imorgon. Men vad är det som händer imorgon som är så mycket mer än idag? Jag är inte ens lovad att jag får en morgondag, så varför gå omkring och vänta?

Jag ska sluta vänta. Vänta på att något annat ska komma in i mitt liv. Det är ju bra som det är? Jag antar att det är det där med att man aldrig blir riktigt nöjd. Vad man än har så vill man ha mer. Vad jag än har så vill jag ha mer.

I alla fall så har jag förändrats. 24.de April 2010 kom vändningen. Jag insåg vad som är viktigt i livet, och vad som egentligen är rätt meningslöst.

Till exempel så är ingenting jag gör meningslöst.
Till exempel har jag slutat spendera tid på människor som inte förtjänar min tid.
Till exempel älskar jag mer, och visar det bättre.
Till exempel lever jag nu, idag.
Till exempel så har jag lärt mig, att vill jag ha en förändring är det jag som måste göra något.

Äsch, jag vet inte. Men att sitta på en solig balkong i långklänning och dricka saft ur ett vinglas får mig att bli lite djup och filosofisk. Det är ju så fint, livet!

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!