Nacht der Museen. Bilder

Nacht der Museen igår var riktigt kul! Vi började på Schirn där dom har Munch-utställningen. Jag gillar verkligen Munch och är riktigt sugen på att försöka hitta en affisch med någt av hans motiv på. Sen att de flesta av hans "gubbar" ser ut som zombies är en annan sak.



Efter det gick vi vidare genom Römer påväg till Museum nummer två men stannade och fick se en helt fantastisk föreställning/teater/installation mitt på torget bland ruinerna. Det till och med jojkades i musiken dom hade med i föreställningen! Det var riktigt bra, trots kylan och några droppar regn i håret.



Sedan åkte vi upp i Haus am Dom där det fanns lite bilder men mest en utsikt över stan. Det var fint. Det regnade lite på oss men det gjorde inte så mycket.



Sen blev vi törstiga och gick bort till en liten tysk restaurang bara ett stenkast från Domen. Där drack jag ett asgott glas rödvin (jag har verkligen fått heldille på rödvin) och mitt sällskap drack en Apfelwein. Dom som serverade oss hade Dirndl.s på sig och var alldeles söta.



Vi tog en shuttelbuss till andra sidan Main och krängde oss in på Städel Museum efter vindrickandet. Där träffade vi Josefin, Christian, Svenja och hennes man och satt och pratade lite innan jag och Yvonne tog en tur genom museumet. Det var så stort så vi gick vilse men tillslut kom vi in på ett disco och ut i den stora trädgården.



Sista museumet vi valde att besöka (tillsammans med Josefin och Christian) var Tutanchamon Utställningen som är i Frankfurt just nu. Den var cool och det bästa var nog den stora "damen" som gick omkring i lokalerna och berättade saker. Hon (han?) var så fin så.



Sen åkte vi massa bussar med massa folk men tog oss tillslut hem igen. Jag trodde vi skulle ge upp vid 12-tiden men vid 2 var vi fortfarande inte hemma. Det var en bra kväll/natt. Jättebra! Jag är glad att vi köpte biljetter till den natten helt enkelt.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!