Playdate

Idag har jag och A varit på ausflug (onsdagar är oftast vår ausflugstag då jag inte hämtar K fören 13.30 och alltså har lite mer tid för att ausfluga). Vi åkte tunnelbana in till stan och hälsade på hos en nyinflyttad familj med ny aupair. Två barn är det varpå flickan är en bebis och pojken är jämngammal med A. Efter att ha förstått att ingen  av dom var farlig så lekte dom ändå rätt bra. Vi ska försöka träffas igen, det är bra att pojkarna får öva sig på att ha vänner och dela med sig av leksakerna (det var tydligen det svåraste). När det var dags för hemgång blev det hårt  att vara 2, snart 3 år och min annars så glada och nöjda pojke skrek halvvägs hem. Han somnade tillslut av utmattning och jag kunde hämta storasyster i lugn och ro.

Nu är jag hemma och funderar skarpt på att äta något gott (kanske lite kyckling eller en semla) och kolla på någon serie. Sen får vi se om jag ska ut och ta en drink, äta middag eller gå på kör ikväll. Jag har inte bestämt mig, men just nu vill jag bara vara glad över att jag är jag och att alla jag känner mår bra. Det är det viktiga.

Cirkustältet blev snabbt en favorit.


Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!