Weiberfastnacht (nu drar Fasching igång)

Igår var det den stora slipsklippardagen (eller Weiberfastnacht som det heter på tyska). Det betyder att alla kvinnor får lov att klippa av männens slipsar (för att visa att kvinnorna tar över dagen. Detta infaller alltid torsdagen innan fasching). Jag och Yvonne hade ju en dejt igår och ended up på O'dwyers. Där sjöng Yvonne en låt (mest för att hon, efter 4 veckors sångförbud, fick) och jag hängde mest i baren. Försökte finna en man med en slips men misslyckades. Tillslut tog Harry på sig en och gav mig en sax, yey! Jag fick klippa min första slips! Jag var glad, alla applåderade och sen åkte vi hem. Slut på kvällen.


Lite halvmörk bild men det föreställer i alla fall Harry med avklippt slips.

Nu hade jag tänkt att gå upp och städa undan lite. Dammsuga, städa trapphuset osv, eftersom mina vänner ska landa vid 15-tiden. Så är det inte längre, deras flyg är inställt och dom kommer få flyga via Köpenhamn. Det där med att min bror var lik aehtjie? Det må så vara att jag är den av alla oss syskon som är minst lik honom, men dennes otur har jag definitivt ärvt.

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!