Do not want to know

Något jag tycker är otroligt störande är detta med intima och otroligt personliga facebook-updates. Egoina skriver i sin krönika om detta med sociala medier, och jag tycker hon har helt rätt. Varför skriver människor på facebook om sina trasiga förhållanden? Om sina foglossningar och stora blödningar? Jag. Vill. Inte. Veta. Jag vill inte veta allt om alla, och speciellt inte veta om exempelvis min gamla granne från barndomen har fött ett barn och var tvungen att sy 12 stygn för att hon sprack ända upp i röven. Jag VILL. INTE. VETA.

Så jag ber er, sluta skriva uppdateringar om allting. Vill ni att människor ska veta allt som händer i era liv och era kroppar? Okej, kanske borde jag ta bort dessa människor från min statusfeed och sluta gnälla. Kanske är det jag som inte hänger med och borde börja skriva om när jag går och bajsar eller har otrolig mensvärk så det vrider sig i äggstockarna. Nästa gång jag spyr ner toaletten efter en utekväll lovar jag att ni ska få veta det innan min sambo hunnit upptäcka hulkningarna.

Eller nej föresten. Det lär inte hända.

Godnatt, nu ska jag klä av mig naken och lägga mig i en nybäddad säng.

Comments
Anonym skrev 2012-01-24 @ 02:20:35

vem har fått barn?

och ja, håller med om uppdateringer..

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!