Mitt jobb.

Idag jobbar jag hemma hos familjen O igen. För er som inte vet så har jag ett halvtidsjobb hos en svensk familj. Jag jobbar där tisdag - torsdag mellan klockan 8.30 - 15.00. Familjen har två barn, pojken A som är 2,5 och flickan K som är 4,5. K går på tyskt dagis så henne hämtar jag vid 12.30/13.30 medan jag har hand om A hela dagen. Nu börjar det äntligen bli lite varmare (well.. I alla fall förra veckan då vi låg på minst 6 plusgrader hela tiden. Nu är vi nere på minus igen) och det resulterar i fler ute-timmar för mig och min pojke. Det är helt enkelt lättare (och skönare) att vara ute i bara en tunn jacka och skor än en hel vinterutstyrsel (det är också lättare att klä på en 2,5 åring ett klädesplagg än sju).

Det halvtidsjobbet gör att jag klarar mig här. Jag kan betala hyran, köpa månadskort, betala telfonräkningen och inte svälta. Inte mer än så, vilket gör att jag är beroende av mina andra jobb om jag ska kunna köpa en endaste öl eller äta ute en liten gång i månaden (även bör jag kunna inhandla diverse andra onödiga ting som nya tröjor, jeans och böcker). På fredagar är jag hos en svensk/engelsk familj som har två pojkar (1 år och 4 år). Just nu är mina måndagar lediga (vilket gjorde en spontanresa till München möjlig i och för sig) men jag hoppas på att hitta ett måndagsjobb snart (eller åtminstone ett eftermiddagsjobb någon av de andra dagarna). Idag ska jag träffa en tysk familj som jag har hittat på betreut.de (letar du Nanny/barnvakt/aupair-jobb i Tyskland så är det en jättebra sida att signa upp sig på). Vi får se hur det går, jag hoppas att dom vill ha mig!

Men nu ska jag leka med min svensk-pojk. Vi har det himla bra, han och jag. Och jag är så glad, att jag återigen fått en otroligt fin familj att jobba i. Vilken tur jag har haft!

Comments

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!