Semester i södra Tyskland (ännu längre söderut alltså)

Jag är hemskt ledsen att jag lämnade er hängande såhär länge. Men när jag skulle blogga så fungerade precis ingenting och jag har sedan inte haft så mycket tid att ens försöka. Nu sitter jag i soffan i Bad Nauheim och väntar på att familjen ska komma hem när som helst.
 
Så, vars hamnade jag då. Jo, min seasa (faster) med halva familjen (Maahke Anders och Maria) råkade åka på husvagnssemester till Tyskland och ringde lagom när dom åkte förbi Frankfurt. Dom frågade om jag inte hade möjlighet att komma ner till Rust och EUROPA PARK! Självklart sa jag ja och drog på morgonen ner med bilen ännu längre söderut (närmare bestämt 25 mil). Där spenderade jag hela dagen i Europas största nöjespark med familjen. Jag och Maria åkte massor av roliga attraktioner och vi strosade omkring hela dagen i den superfina parken. Då det råkade vara sommaren varmaste dag (alltså vi pratar 36 grader hela dagen. Strålande sol och inte ett moln) så dog vi även värmedöden och vatten-berg och dal banorna var de allra populäraste åkattraktionerna. Det hela ballade ur och folk badade i kläderna i varenda fontän och damm som stod till förfogan.
 
Ingången till Europa Park
Lille Seasa och Maria
 
Vi avslutade dagen med bad och jättegod middag på en "western" restaurang på campingen där dom bodde. Jag åt revbensspjäll tills jag dog och drack gott vin. Sedan spelade vi spel och pratade ända tills vädret gav upp och släppte lös århundradets oväder. Då kröp vi ner i en versin säng i husvagnen och somnade.
 
Maahke Anders och Seasa på restaurangen
Alfapet-spelande
 
Jag åkte tillbaka till Frankfurt/Bad Nauheim morgonen efter och var superglad över den lilla "mini-semestern" jag fick av Seasa med familj. Tacktacktack så kul jag hade det!
 

Comments
Åabps skrev 2012-07-29 @ 20:14:59

Älskade bästaste seasa! Va kul att ni fick lite semester ihop!


What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!