Distansförhållanden (på flera sätt)

När jag satt på tåget påväg ut till Bad Homburg i fredags tänkte jag på det enda som egentligen är skit, med att bo i ett annat land än sin familj. Jag skulle så gärna vilja kunna åka hem till mina föräldrar på söndags-(fredag, lördag)middag. Åka dit, stanna några timmar för att umgås och sedan få åka hem till sin egen lägenhet igen. Jag skulle vilja ha det. Nu har jag dock valt att bo på ett helt annat ställe än min familj, och egentligen skulle jag inte ens kunna flytta någonstans i Sverige och sedan kunna åka till hela min familj över en dag. Sverige är sjukt långt, och allting ligger så avsides. Speciellt med tanke på hur utspridd min familj är. Och mina vänner ska vi inte ens prata om. Det är nog därför jag ändå stannar här. Jag är trygg och vet vad jag har, och vilka. Jag har ett uppordnat liv här, och familjer jag kan bjuda in mig på söndagsmiddag hos. Så jo, jag har valt det själv. Att bo 150 mil ifrån mina föräldrar (180 mil från aehtjie, till och med) och jag får själv stå mitt kast. Jag vet att jag är på rätt plats just nu, så det är inte det. Det är bara en sak jag saknar när jag bor här. Att kunna kika in hos mina föräldrar vilken dag som helst.

 

Tänk på det, när ni tycker att ni bor för nära era föräldrar. Njut av det istället för att klaga över hur nära ni bor och hur ofta ni ses. En dag kommer ni att sakna den tiden.

 

Jag och mina föräldrar för 5 år sedan


Comments
tjidtjie skrev 2012-03-26 @ 00:04:09

Eahtsam datnem.

Jag skulle oxå vilja att det var precis så, igår var vielle in på middag å for sen, det var så otroligt trevligt. famma på dig mov iehtseles <3

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!