Just Write

Jag har lite bloggtorka. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om nu för tiden. Mest blir det om att jag nyser, vädret och vad jag gör. Det är i och för sig bättre än ingenting, men inte speciellt roligt. Jag skulle aldrig kunna vara professionell bloggare, inte alls kunna leverera hela tiden till nöjda läsare. Kanske om jag fick betalt för det, då är det ju trots allt ett jobb som måste göras. Det skulle jag gilla, kliva upp på morgonen, sätta sig på balkongen och dricka kaffe och fundera över vad jag skulle skriva om idag. Det kanske är det jag ska göra, skriva. Jag tycker ju onekligen om det, och ibland är jag bra. Visst, det är inte några stora pengar i det, men hur mycket tjänar man egentligen som sjuksköterska eller lärare nu för tiden? Jag kan ju lika gärna göra något jag tycker om, om jag ändå ska tjäna lite pengar. Ja, det är ju inte som att jag är van att leva fett precis.

Det är snart dags att söka till högskolan. Förmodligen kommer det finnas en hel del skrivarkurser med på min lista.

Comments
isabelle skrev 2012-03-28 @ 03:20:09

.....fast. nu är det här lite obehagligt. vi diskuterade precis detta i helgen här hemma. jag tror nämligen själv att jag är ute och cyklar. gör inte det jag vill göra (även om jag har ganska kul på vägen, såklart). jag har ju alltid velat skriva. varför gör jag bara inte det då? tror fan det får bli så. det enda positiva jag (just nu iaf) kan se med min utbildning är att jag iaf kommer veta hur jag ska marknadsföra bokjäveln sen. va troru, ska vi bli skrivare du och jag? KRAM

URL: http://youhavetocallmedragon.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!