Och med detta säger jag godmorgon Mitt-i-veckan-dagen.

När människor uttalar sig på internet, i bloggar, hemsidor, diskussioner och kommentarsfält, så återkommer meningen ”Läs på om ämnet innan du kommer med synpunkter”, eller ”skriv inte om saker du inte är insatt i”. Det stör mig något otroligt att människor tycker att man måste vara extremt insatt i ett ämne för att få yttra ett enda ord om detta. Hur insatt måste man vara? Får jag som kvinna yttra mig om kvinnomisshandel (även om jag aldrig varit med om det är jag ju kvinna, alltså insatt?)

Får jag som same yttra mig om problem i samebyar och diskriminering av Sveriges ursprungsbefolkning? Eller måste jag ha läst på om ämnet, ta en kurs i hur samer ses på i det svenska samhället? Får jag skriva om hur det är att ha ett synfel? Får jag ge mig in i Han/Hon/HEN diskussionen utan att läst en liten kurs i ämnet? Jag är ju trots allt ett kön, och borde alltså klassas in i genren.

 

Enligt dessa människor är det inte många diskussioner som får äga rum på internet (eller i verkliga livet för den delen). Man får bara diskutera ämnen man har en master i, annars ska man hålla snattran.

 

Well, det här är min blogg, och jag bestämmer att jag får skriva om precis vad jag vill. Vill jag skriva att LCHF-metoden funkade jättebra för mig, så gör jag det. Vill jag skriva att det är för(ursäkta språket)jävligt hur samer i Sverige blir behandlade så skriver jag om det. Vill jag skriva att jag tycker Carola är en bra sångerska, och att det är snyggt med olika färger på naglarna är det det jag skriver om. Detta är min blogg där jag skriver om vad jag tycker är intressant och det som berör mig. Nu är det slut på tippandet, nu skriver jag det som faller mig in och vad som gör mig arg och glad i vårt samhälle. Ni som läser den här bloggen kommer alltså få mitt synsätt på saker och ting, har ni problem med det kan ni ju lämna en arg kommentar så vi får en diskussion. Kanske har du läst en kurs i det?

 

 


Comments
Maria skrev 2012-03-14 @ 10:20:30

Well spoken, sistah!

URL: http://fidelity.blogg.se/

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!