Recept på asgod kyckling

Okej, men jag åt världens godaste middag idag. Det är Lisa (min boss) som står för receptet, men jag är inte säker på att jag mindes det helt rätt. Jag tror dock det, och det spelar faktiskt ingen roll för GUD så gott det blev. Jag är till och med tvungen att ge er receptet på denna underbart goda måltid (man kan lätt tro att jag är ironisk nu, men det stämmer inte)

Du behöver;
  • Kycklingfiléer
  • matlagningsgrädde. Eller varför inte någon annan grädde.
  • Creme fraiche (typ en burk. En liten. Eller en stor. Hur ser burkar med Creme Fraiche ut i Sverige?)
  • En halv citron. Eller en hel om du lagar asmycket. Jag lagade på två kycklingfiléer och använde en halv. You do the count. Man kan också ta en halv apelsin (hel), det spelar ingen roll. Det blir lika gott.
  • Kycklingbuljong (detta är av yttersta vikt. Jag glömde nämligen den en gång och det blev inte alls samma sak. Gott - visst men inte samma sak)
  • Salt och peppar

Stek kycklingfilëerna hela (eller dela dom i två så går det snabbare. På längden) i en djup panna. När de är fina och nästan klara, ös på med så mycket grädde och creme fraiche du vill ha (jag vill alltid ha mycket sås så jag tar asmycket. Det enda ni måste tänka på är att kycklingbitarna ska kunna simma lite i det. Så dom får smak) och sen tar du lite citron/apelsin (den ska du såklart pressa över. Efter smak. Ta inte för mycket, det blir så jädra surt då), buljong, salt och peppar. Smaka av. Låt det puttra och simma ett tag så filéerna får smak). Servera med vad tusan du vill. Jag har provat både ris, pasta, nudlar och bulgur. Allting lika asgott. Man kan även ta broccoli till om man gillar broccoli, vilket jag gör. Det blev hur gott som helst.

Klart.


Comments
Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland skrev 2012-03-06 @ 22:57:32

Och utan riset är det ju LCHF vilket betyder att jag ska handla citron nästa gång jag är i affären! Tack min vän! Puss!

URL: http://enannanjessica.se

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!