En lista på saker som bör bloggas om

Saker jag har tänkt att jag ska blogga om när jag får tid (tid jag aldrig verkar få);
  • Att värmen börjar komma. Och sedan förmodligen försvinner igen. Det är lite så den här våren verkar i år. Varmt en dag, kallt en dag, sol en dag, regn en dag och sen mixas det ihop i en liten röra och man blir alldeles förvirrad och måste gå omkring med extra skor, paraply, vattenflaska, extra tröja och halsduk i väskan für immer und immer utifall vädret får lust att slå om. Vilket det alltid får lust till.
  • Att Kents nya skiva är jättebra och att jag älskar 999 och lyssnar på den om och om igen och första gången grät jag och skrattade på samma gång. Fint.
http://open.spotify.com/track/0Arho21onY1yo49so5Cam3
  • Att jag har fått ett jobb som nanny (75%) i Henris familj. Dom ska få en liten flicka i Augusti och jag ska få ta hand om en bebiiiiis och jag längtar så jag kan typ dö. Fattar ni vad fint det blir!
  • Att jag kommer spendera sommaren i Frankfurt för första gången i mitt liv. Jag trodde jag skulle vara lite ensam, eftersom alla andra oftast åker till Sverige då, men det är jag inte! Både Jessica och Josefin kommer ju vara här och har jag himla tur får jag hit min lillasyster någon vecka också. Men över P&L kommer jag hem och jobbar i samma restaurangtält som förra året. Vilka är med mig då?! Wooo
  • Att om mindre än en vecka (onsdag kväll) får jag besök i form av en tjidtjie och en muahra. Jag ska hoppas på finväder så vi kan göra massa fina somriga vårsaker som att strosa i Palmengarten, gå på museum, åka till Kloster Eberbach (världens godaste vin!) och mysa på min balkong.

Det var det, nu hoppas jag att min sambo kommer in genom dörren vilken sekund som helst men man vet aldrig. Hennes jobb har blivit lite mer (hur nu det var möjligt) och jag ser henne mer sällan än ofta. Okej, helt hennes fel är det inte. Jag har inte heller varit speciellt mycket hemma på sista tiden heller. Men ikväll ska vi dejta! Min sambo och jag. Torsdagsölen är ett faktum och vi tar vår torsdagsrepertoar i bejakande. Om man nu kan säga så.

 

 

Jag just nu. 27 grader varmt. Kl 20.45. Tack och bock.


Comments
Jessica- Skåning i Australien med hjärtat i Tyskland skrev 2012-05-11 @ 16:39:48

GRATTIS till babyjobbet! Jag måste få komma och gosa då då när jag är i landet!

URL: http://enannanjessica.se

What do you want to tell me?

Name (required)
Remember me

Mail (will not be published) (required)

Website

Comment

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!